Khamis, 1 Disember 2011

handphone a.k.a. telefon bimbit..

Salam..

korang pernah tengok handphone dulu2? Bagi adik2 sekarang, mungkin x pernah tengok.

ni handphone zaman dulu..ni pon dh kira latest punye..









Kalau lah Alexander Graham Bell hidup lagi dia mungkin pengsan tengok kecanggihan telefon zaman skarang..hahaaa..
Zaman skarang, handphone dah jadi perkara biasa. Ada orang dah anggap handphone sebagai 'nyawa'. Tak bole hidup tanpa handphone..Budak2 kecik zaman skarang pon dh pakai handphone..
Kalau zaman dulu, org yg ada duit je bole pakai handphone..Tapi zaman skarang, setakat ada RM50 dah bole pakai handphone..
Dengan ada nya handphone :
1- kite dh senang nak berhubung dgn org yg jauh..
2- kite juga bole bertukar-tukar apa saja..
3- kite juga bole download lagu2 yg best..
4- ada kes cerai pon pakai handphone..
5- tak heran lah bila handphone ada kamera, macam2 gambar diambil nya..
6- dengan handphone juga, org bole buat duit..(cth nye : akademi fantasia)
7- kite juga bole menderma melalui handphone..Alhamdulillah..(cth nye : bersamamu...)
8- dengan handphone, duit dlm bank pon bole hilang..hahaha

Aku bukan ape citer psl handphone, smalam aku mimpi hujan handphone..so, aku tulis lh psl handphone..
Macam2 jenama handphone yg ade kat atas muka bumi ni..Blackberry (strawberry, blueberry), Nokia, CSL, Samsung (samseng pon ade..hahaha), Motorola (motor pon ade), Apple (lps ni durian lak..hahaha), HTC, LG n mcm2 lg lah..

ok lh, smpai kat sini je lh pnulisan aku pada hari ini..

Salam.... :D

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.